måndag 26 januari 2009

Har sitter man nu igen och uppdaterar den lilla bloggen om resan, har ar vad jag upptack hittills:

1. Amerikanska ungdomar som ar inblandade i elverad, advisory councils och annat ovrigt som ror skolan ar oooootroligt engagerade, vi i miljoradet pa Dragon ar smaskit jamfort med vad BSCA (boston student advisory council) engagerar sig i! De ar helt makalosa!!!! (mer info senare)

2. CentralaBoston ar sjuuuukt vacker och Simon lyckades idag pinpionta deras eget lilla Chinatown nar vi guidade oss omkring i downtown Boston:P

3. Jag har hitta en sjalsfrande till min kara svenska larare, Lena Tegstrom. Lena ar en valdigt val artikulerad dam med hog intelligens och ett minst sagt levande och retoriskt satt att lara ut pa. Idag under varat Townhall meeting traffade vi Hudson Highs egna Superintendent (ni vet som Chalmers som skriker "SKINNER" i Simpsons) han var iaf en heeeeeelt sinnessjukt duktig talare och jag fick en helt freakad bild i huvudet av en debatt med "Lena V.S Superintendent"
Vilken galet rolig debatt det skulle bli!!

Na, nu ska jag upp och sova sa hors vi mer sen imorgon..

bye bye :P
//Sara (Dragon)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar