söndag 25 januari 2009





































Ja då var det dags för mig att sprida min verbala gåva till världen och bidra med mitt strå till stacken. Det jag älskar med usa är att vi har bara varit här i endast en dag och redan har tre totala främlingar tagit initiativ till kommunikation. Två som tyckte vi pratade tufft och frågade var vi kom ifrån, och en som tyckte lenas hår var awesome. Tre personer på en dag, det är fler än en livsstid i sverige. Flyget var lite drygt, typ 15 timmar sammanlagt eller något, men det gick bra. Vi mellanlandade på island, det var party för deras toaletter hette snyrtingar. Och om man röker på snyrtingarna på ett isländskt flyg får man 4 års fängelse. Något som suger lite väl mycket är att jag redan brännt typ en tredjedel av min budget, köpte toolskivor, 2 postsecretböcker, affischer och käk. På torsdag ska vi dessutom till ett outlet jag glömt vad det hette, men det är i alla fall 175 BUTIKER! helt stört. 175 butiker outlet, mhmm... Har dessutom hittat vårt place to be, ni vet som i oc har dom crab shack, i friends grand central perk eller vad det är, så var vi panera breads. Riktigt god foccacia och soppa har dom, dessutom kan man köpa ett dussin bagels to go för 80 spänn. Imorgon ska vi träffa våra egna personliga "guider". Allt jag vet om min är att han är en 16årig kille, så det är lite nervöst. Så länge det inte blir pinsam tystnad är jag bra nöjd. Klockan i sverige är nu kvart över 4 på natten och här är den 10 på kvällen, har inte riktigt hunnit vänja mig än. Dessutom, min största fruktan att malin och lotta var tråkiga typer och att det skulle bli kaos att sova i samma rum som dom i en vecka var inte sanna. Dom är riktigt schyssta, även fast jag fick ta bäddsoffan när dom har 150 cm himmelrike. Mansförtrycket sprider sig hela vägen hit känner jag. Nu är det the time to sova, upp halv sju imorn, peppat. Har planerat mitt tal hela kvällen till morgondagens möte med bostons elevrådselit. Godnatt vänner. /Simon

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar